האקונומיסט פרסם לאחרונה את הדירוג שלו לתוכניות ה-MBA המובילות בעולם לשנת 2021. במבט ראשון אפשר לומר שזהו דירוג מפתיע, מאחר ושבעת בתי הספר המובילים בארה"ב נעדרים מהדירוג  (Harvard Business School, Stanford Graduate School of Business, Columbia Business School, Wharton School of the University of Pennsylvania, The Kellogg School of Management at Northwestern University, The University of Chicago Booth School of Business, MIT Sloan School of Management), כמו גם בתי ספר מובילים באירופה כגון INSEAD ו-LBS. בסה"כ 49 מבתי הספר המובילים לא נכללים בדירוג 2021 של האקונומיסט כי לא היו זכאים לכך או כי בחרו לא להשתתף, ו-13 בתי ספר נוספים החליטו לא לערוך סקר בקרב הסטודנטים והבוגרים שלהם.

הקריטריונים לפיהם דורגו בתי הספר הם יצירת הזדמנויות קריירה חדשות, פיתוח אישי, חווייה חינוכית, גידול בשכר ופוטנציאל ליצירת קשרים. האקונומיסט סקרו אלפי סטודנטים מתוכניות MBA בעולם ושאלו אותם מדוע בחרו להירשם ללימודי MBA. התשובות של הסטודנטים מרכיבות 20% מהדירוג, והם התבקשו לדרג את ביה"ס שלהם בתחומים כגון איכות סגל ההוראה, מתקנים בקמפוס ושירותי קריירה. שאר ה-80% מתבססים על סקר בקרב בתי הספר בנוגע למשכורות הבוגרים שלהם, ממוצעי GMAT של הסטודנטים ומספר הבוגרים.

המרויחים הגדולים מהיעדרם של בתי הספר המובילים מהדירוג הם בתי הספר האירופאים. IESE מספרד דורג במקום הראשון, ואחריו HEC Paris ו- Ross Business School. NYU דורג במקום הרביעי (קפיצה של 13 מקומות מהשנה שעברה). עשרת המקומות הראשונים חולקו באופן שווה בין בתי ספר אמריקאים ואירופאים. בהמשך הדירוג ניתן למצוא את Georgia Institute of Technology’s Scheller College of Business במקום החמישי (קפיצה של 18 מקומות משנה שעברה),  SDA Bocconi School of Management מאיטליה במקום השישי, EDHEC Business School במקום השביעי,  University of Washington’s Foster School of Business במקום השמיני,  Carnegie Mellon University’s Tepper School of Business במקום התשיעי (קפיצה של 22 מקומות) ו- IMD International Institute for Management Development משווייץ במקום העשירי.

כאמור, מהדירוג השנה נעדרים מספר בתי ספר בולטים כגון HBS, LBS, INSEAD, Columbia, Wharton, Stanford, Cambridge, Oxford. כפי שניתן להבין, מגפת הקורונה שיבשה באופן משמעותי את דירוגי ה-MBA ולכן חשיבותם של הדירוגים מוטלת בספק.

להלן הטופ-20 של האקונומיסט לשנת 2021:

Ranking School Country Rank change from the last ranking:
1 IESE Business School Spain 9
2 HEC Paris France 1
3 Michigan: Ross USA 6
4 NYU: Stern USA 13
5 Scheller College of Business USA 18
6 SDA Bocconi Italy 7
7 EDHEC Business School France 25
8 Washington: Foster USA 12
9 Carnegie Mellon: Tepper USA 22
10 IMD Switzerland 25
11 Carlson USA 28
12 Florida: Warrington USA 18
13 Indiana: Kelley USA 13
14 Georgia: Terry College of Business USA 18
15 Hult USA 23
16 Kenan-Flagler Business School USA 18
17 Warwick Business School UK 7
18 Vanderbilt: Owen USA 11
19 Wisconsin School of Business USA 27
20 ESADE Business School Spain 20