בחודש שעבר פרסם US News את הדירוג של תוכניות ה-MBA המובילות בארה"ב לשנת 2024. הדירוג זוכה להערכה רבה בקרב סטודנטים עתידיים למנהל עסקים, סטודנטים נוכחיים ל-MBA ובתי ספר לעסקים עצמם. בית הספר למנהל עסקים שדורג ראשון השנה הוא שיקגו-בות', שהצליחה לשמור על מעמדה מהשנה שעברה. את המקום השני תופסת אוניברסיטת נורת'ווסטרן- קלוג ובמקום השלישי אוניברסיטת פנסילבניה-וורטון. מעניין לציין ששני בתי הספר המובילים לעסקים ממוקמים במדינת אילינוי. ההפתעה הגדולה ביותר היא בית הספר לעסקים של קולומביה שנשר מהטופ 10 וכעת הוא מדורג 11.

דירוג ה-MBA של US News מבוסס על מספר גורמים, והשנה חל חידוש משמעותי במתודולוגיה שלהם. פרמטרי הדירוג שנבחרו התמקדו ב'תוצאות' כגון שיעור העסקה, משכורות התחלתיות ובונוסים. גורמים אלו היוו 50% מהדירוג. ככל שעלויות החינוך מזנקות, הדגש הוא יותר על מדד התוצאה מאשר על המוניטין.

שיקגו בות' הצליחה בצורה יוצאת דופן למרות שינוי במתודולוגיית הדירוג. נראה שהדירוג מעדיף יותר ויותר תוכניות עם נתונים סטטיסטיים חזקים (סלקטיביות), מוניטין איכותי ומיקומים מצוינים בקריירה. עם זאת, בתי ספר כמו Harvard Business School ו-Stanford Graduate School of Business, שבהם אחוז גדול יותר מהכיתה המסיימת מחפש הזדמנויות יזמיות ו/או לא מסורתיות, לעתים קרובות ללא המשכורות הגדולות הקשורות למסלולים מסורתיים יותר לאחר MBA, לא יכלו לעשות זאת ל-3 המיקומים הראשונים.

בתי ספר בולטים אחרים ב-10 הראשונים כוללים את MIT Sloan במקום הרביעי ואת בית הספר לעסקים של הרווארד במקום החמישי. המקום ה-6 משותף ל-Stanford Graduate School of Business ול-Tuck School of Business ב-Dartmouth College, בעוד שבמקום ה-8, יש שוויון בין ייל ומישיגן-רוס. גם NYU Stern סטרן הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה.

כמה עליות משמעותיות בדירוג השנה הן Dartmouth Tuck (קפץ ממקום 11 ל-6), USC Marshall (19 עד 15), ואוניברסיטת אמורי (ממקום 21 ל-17). עם זאת, כמה בתי ספר שהראו ירידה הם Stanford Business School, Berkeley Haas, Columbia Business School, ו-UNC Kenan-Flagler, כולם ירדו בשלושה מקומות כל אחד. וורטון, בית הספר לעסקים טפר, UCLA, UT אוסטין ואוניברסיטת מקדונו ג'ורג'טאון ירדו בשני מקומות כל אחד.

בעוד שדירוג ה-MBA של US News נחשב למכובד מאוד, חשוב לזכור שדירוגים אינם הגורם היחיד שיש לקחת בחשבון בעת בחירת בית ספר לעסקים. גורמים חשובים נוספים כוללים התאמה לתוכנית, מיקום, עלות ותרבות. תלמידים פוטנציאליים צריכים לעשות את המחקר שלהם ולבקר בבתי ספר כדי לקבל תחושה של התוכנית והקהילה לפני שהם מקבלים החלטה. בעוד שבתי הספר בדירוג הגבוה ביותר לא השתנו באופן משמעותי, תמיד יש שינויים בדירוג ושינויים בגורמים המשפיעים עליהם. בכל שנה ARINGO עוזרת למאה מועמדים להיכנס לבתי הספר המובילים לעסקים אלה ורבים עם מלגות משמעותיות. צור קשר עם המומחים שלנו בחינם להערכת סיכויים: https://aringo.co.il/mba-process-registration/

להלן 25 המקומות הראשונים בדירוג:

 

School 2024 Rank 2023 Rank
University of Chicago (Booth) 1 1
Northwestern University (Kellogg) 2 3
University of Pennsylvania (Wharton) 3 1
Massachusetts Institute of Technology (Sloan) 4 5
Harvard University 5 5
Stanford University 6 (tie) 3
Dartmouth College (Tuck) 6 (tie) 11
Yale University 8 (tie) 7
University of Michigan–Ann Arbor (Ross) 8 (tie) 10
New York University (Stern) 10 12
Columbia University 11 (tie) 8
Duke University (Fuqua) 11 (tie) 12
University of California–Berkeley (Haas) 11 (tie) 8
University of Virginia (Darden) 14  14
Cornell University (Johnson) 15 (tie) 15
University of Southern California (Marshall) 15 (tie) 19
Emory University (Goizueta) 17 21
Carnegie Mellon University (Tepper) 18 16
University of California–Los Angeles (Anderson) 19 17
University of Texas–Austin (McCombs) 20 18
University of Washington (Foster) 20 22
Indiana University (Kelley) 22 (tie) 22
University of North Carolina (Kenan-Flagler) 22 (tie) 19
Georgetown University (McDonough) 24 (tie) 22
Rice University (Jones) 24 (tie) 27
Georgia Institute of Technology (Scheller) 26 28