תזכורת אחרונה לכנס ה־Top MBA FAIR השנתי בישראל, שיארח נציגים רשמיים מתכניות ה־MBA  המובילות בעולם. נציגי ובוגרי התכניות יגיעו לשתף אתכם במה שמייחד את התכניות שלהם, ולתת טיפים חשובים לתהליך הקבלה.

רשימת התכניות שמשתתפות בכנס:

 

Chicago Booth | Columbia Business School | Cornell Johnson | Duke Fuqua | ESADE | Harvard Business School | Haifa University | HEC Paris | Hult International Business School | IE Business School | IESE Business School | INSEAD | London Business School | Mannheim Business School | Michigan Ross | MIT Sloan | Northwestern Kellogg | NYU Stern | Oxford Saïd Business School | Pennsylvania Wharton | TAU Sofaer Global MBA | Virginia Darden | Yale SOM

 

הכנס יתקיים ביום שלישי הקרוב, 12.08.2025, בין השעות 17:00-21:00 במלון דן פנורמה בתל אביב. אנו ממליצים להירשם מראש כדי להבטיח את מקומכם. להרשמה לכנס – לחצו כאן.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפיק את המירב מההזדמנות החד־פעמית הזו, שבה תוכלו לפגוש נציגים רשמיים ובוגרים של כמעט כל התכניות המובילות בעולם:

מטרת בתי הספר – לחשוף מועמדים פוטנציאליים לתכניות השונות, ולהציג את הייחוד של כל תכנית.

מטרת המועמדים – להכיר לעומק את התכניות ולחזק את סיכויי הקבלה. בין היתר:

  • מחקר לבחירת בתי ספר – גם אם אתם כבר "סגורים" על היעדים שלכם, תמיד כדאי ללמוד עוד. תמצאו בכנס מידע שלא תמיד מופיע באתרי התכניות, כמו מסלולים מיוחדים, מלגות ייחודיות לישראלים, מועדונים, קורסי בחירה ואפשרויות תעסוקה.
  • מחקר לאפליקיישן – בתי ספר רבים שמים דגש על השאלה "Why Us?" במועמדות. אזכור פגישה עם נציג בכנס, יחד עם פרטים על השיחה, יכול לחזק את הבקשה שלכם. אחרי כל שיחה, רשמו לעצמכם את שם הנציג, תפקידו ועיקרי השיחה. אם נוצר חיבור – מצאו אותו בלינקדאין.
  • Networking – המטרה הרשמית של הנציגים היא שיווק התכנית, לא הערכת מועמדים, אבל זו הזדמנות לייצר קשרים ורושם ראשוני טוב. עמדו בתור לדוכן, הציגו את עצמכם ושאלו שאלות חכמות. ברוב הדוכנים יהיו בוגרים ישראלים מהתכניות המובילות שהיו בדיוק במקום הזה לפני מספר שנים ומאוד מאוד רוצים לעזור (למועמדים מתאימים).

 

מתכונת הכנס:

  • האולם הראשי – עם 25 דוכני בתי הספר
  • אולם ההרצאות – פאנלים של בוגרי התכניות והרצאה של ארינגו על קבלה לתכניותMBA בכירות

ביקור בדוכנים:

  • לבוש – Business Casual (סנדלים, מכנסיים קצרים, גופיות וחולצות צופים – פחות מומלץ).
  • אם ה־CV שלכם חזק ונראה טוב, הביאו כמה עותקים מודפסים. אם הוא עדיין בעבודה – עדיף לוותר.
  • לינקדאין – אם הלינקדאין שלכם presentable ומעודכן, ניתן לשלוח לאחר הכנס בקשות לחברות מנציגים שדיברתם איתם והרגשתם שיצרתם קשרים טובים. יש להימנע מניגו'ס (שליחת יותר מבקשת חברות אחת, או שליחת בווטסאפ או מייל פתאומי לבוגר, או שאלת קיטבג שאפשר למצוא באתר עלול לפעמים ליצור אנטי), וקשר דרך לינקדאין הוא בד"כ מספיק.
  • קראו מראש על התכניות (באתר ארינגו ניתן למצוא דף לכל תכנית), והכינו שאלות שלא ניתן למצוא עליהן תשובה בגוגל תוך שניות.
  • קיבלתם מייל אחרי הכנס מנציג? שלחו Thank You note כדי לשמור על קשר!

 

איך לשאול שאלות חכמות

אם נפגשתם עם בוגרים ישראלים, שאלו על החוויה האישית שלהם, רצוי דרך מכנה משותף ("אתה בוגר 8200? גם אני", "למדת משפטים? גם אני", "נסעת עם בן/בת זוג? גם אני בזוגיות").

שאלות על מסלול אישי יכולות לכלול:

  • איך אתה מצאת עבודה?
  • איך אתה ממנף כיום את התכנית?
  • איך מימנת את התכנית?
  • מה הבן זוג שלך עשה בזמן הלימודים שלך?

או, ניתן לשאול שאלות כלליות יותר, לדוגמא:

  • אילו הזדמנויות קיימות לסטודנטים בתכנית להשתלב בפרויקטים עם חברות בינלאומיות במהלך הלימודים?
  • איך התכנית תומכת בסטודנטים שמחפשים לבצע שינוי קריירה משמעותי (למשל ממחקר להייטק או ממהנדס ליזמות)?
  • האם יש בתכנית קורסים או מסלולים ייעודיים לסטודנטים עם רקע ביזמות או השקעות הון סיכון?
  • מה היתרונות הייחודיים של מיקום הקמפוס שלכם מבחינת נטוורקינג וגישה להזדמנויות תעסוקה?
  • איך אתם שומרים על קשר עם הבוגרים, והאם יש דוגמאות לחיבורים או שיתופי פעולה בין בוגרים לסטודנטים ובין בוגרים ישראלים לאחרים?

 

בכל מקרה – שאלו שאלות שמראות שעשיתם שיעורי בית ("אני יודעת שרוב הבוגרים ממשיכים לייעוץ אסטרטגי – האם יש מקום ליזמים בתכנית?").

 

בהצלחה לכולם,
נתראה בכנס!

 

שמרי וצוות ארינגו יעוץ לקבלה ללימודיMBA  בחו"ל